Challenger

المپیاد کامپیوتر , الگوریتم , برنامه نویسی , ترکیبیات , گراف , ....

Challenger

المپیاد کامپیوتر , الگوریتم , برنامه نویسی , ترکیبیات , گراف , ....

Challenger
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

پاسخ - SGU 363

چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۰۲:۴۲ ب.ظ

متن اصلی سوال : http://acm.sgu.ru/problem.php?contest=0&problem=363


ترجمه : به یک مرکز فروش با m بادجه در طول روز n مشتری مراجعه می‌کنند. هرکس زمانی که به مرکز فروش می‌رسد به صفی می‌رود که کمترین تعداد افراد در آن حضور داشته باشند و اگر چند صف با این ویژگی وجود داشتند او صفی را انتخاب می‌کند که شماره‌ی آن کوچکتر باشد. وقتی نوبت در صف به نفر i ام می‌رسد, tثانیه طول می کشد تا کار او انجام شود و سپس او از صف خارج می شود. اگر یک نفر درست زمانی به فروشگاه بیاید که چند نفر در حال انجام سفارش در بادجه ها هستند, او ابتدا صبر می کند تا این افراد از صف خود خارج شوند سپس صف خودش را انتخاب می‌کند. می دانیم نفر i ام در ثانیه ki به فروشگاه می‌آید می‌خواهیم بدانیم هرکس چه صفی را انتخاب می‌کند و چه زمانی از فروشگاه خارج می‌شود.

ورودی :

در خط اول ورودی دو عدد n و m می‌آیند.(n برابر با تعداد افراد است)

و در n خط بعدی ki و ti ها به ترتیب صعودی ki می‌آیند.


خروجی:

شما باید n‌ خط در خروجی چاپ کنید. در خط i ام شماره صف‌ای که نفر i ام انتخاب می کند و زمان خروج او از صف را چاپ کنید.


کد ++C

موافقین ۳ مخالفین ۱ ۹۱/۱۱/۱۸
محمد مهدی جهان آرا

SGU

نظرات  (۷)

۱۸ بهمن ۹۱ ، ۱۷:۲۵ محمدصادق دهقان نیری
میشه درباره جواب یه کوچولو توضیح بدی!!!!
(-:
in code e mane albate kheili khub nazadam
raham ham ine ke roo zaman for mizanam
too har sanie saf haro update mikonam :)
سلام
آقا جواب سوال رو کسی بخواد میتونه گوگل سرچ کنه ولی مهم توضیح راه حله که کسی چیز یاد بگیره در نزد استاد :)
پیشاپیش از توضیح کاملتان تشکر میکنم :)
پاسخ:
سلام
استاد که شمایی :) !
خوب فکر کنم توضیح دادن راه حل ممکنه باعث بشه بعضی‌ها به اندازه‌ی کافی رو سوال وقت نذارن.
ولی اینجوری کسی اگه مشکلی داشته باشه میتونه بپرسه و بقیه راهنمایش کنن :) .
کد هم برای اینه که بعد از ACCEPT خودتو با بقیه مقایسه کنی، ایده های اونا رو هم یاد بگیری :D
سلام...///

عرض خسته نباشید

من می خواستم بیام شما را ببینم و از شانس تو آزمون علامه حلی 1 تهران و در آزمون رده ب بودید و شماره 1 هم در سالن امتحانات بودید که وقتی آزمون تموم شد اومدم دیدم نیستید و رفتید

عرضم اینه که چی شد یک هو تمومه سوالات هفته را جمع کردید و الان نمیشه یه مقدار سوال برای مرحله 1 و سوال های نمونه بزارید و...

دلیل قطع سوالات را بگید

باتشکر فراوان
شما تو یزدین یا تهران؟ مخاطب خاصتون کیه؟جهان آرا یا بنیامین؟
۲۱ بهمن ۹۱ ، ۱۹:۰۱ در جواب | به علی
من در تهران هستم مخاطب خاصی ندارم و مخاطبم مدیر های سایت هست و در وهله اول آقای بنیامین دلشاد و در وهله دوم آقای جهان آرا

هر کی توانست جواب من را بدهد

باتشکر فراوان
۲۲ بهمن ۹۱ ، ۰۰:۴۰ بنیامین دلشاد
با عرض سلام ینی چی رفته بودم اقا شایعه نساز رفتیم تو حیاط با بچه ها فوتبال بازی می کردیم وسط زمین بودم :-"
هر چند توقیفمون کردن..
صندلی یک هم بهمون داده بودن با دیوار مماس شده بودیم :))
بعدشم با بچه ها رفتیم مورد مهمونی واقع شدیم بستنی زدیم و اینا در کل خیلی بودم من اونجا بعد ازمون :-"
در مورد مرحله یک به نظرم این روزای اخر بشینید این دوره های قبلی مرحله یک هر چی مونده بزنید تمومشم نکردید بی خیال مرحله یکه دیگه این قدرا هم چیز مهمی نیس :دی
در مورد سوال هفتگی هم استتقبال کم بود زحمت زیادی هم داشت و مورد سوم این که من اصن خودمو در حدی نمی بینم که بتونم کمکی بهتون کنم ماشالله همه استادین :)
ولی خب اگه دوباره وقت شد حتمن پست می زاریم.
خوش بگذره به همگی ومعذرت ازین بی برنامگی

پ.ن: من بازم حال ندارم لاگین کنم تو بیان :-"

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی