Challenger

المپیاد کامپیوتر , الگوریتم , برنامه نویسی , ترکیبیات , گراف , ....

Challenger

المپیاد کامپیوتر , الگوریتم , برنامه نویسی , ترکیبیات , گراف , ....

Challenger
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

اندر احوالات مرحله 3 خواندن

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹ ق.ظ

سلام


خوب یه سری از دوستان خواسته بودند که در مورد مرحله 3 حرف بزنیم.

لطفا اول این مطلب و این مطلب رو بخونید. 


مرحله 3، دو روز امتحان برنامه نویسیه که روز های اول تیر ماه برگذار میشه.

در این امتحان حدودا 50% افراد قبول میشند و وارد دوره می شوند. نمره یک فرد در مرحله 3 برابره با 60% نمره م2 + 40% نمره ای که در اون دو روز برنامه نویسی می گیره.


سطح امتحان، در مقایسه با امتحان های عملی دوره خیلی پایین تره، این از اسمش هم معلومه دیگه "آزمون مقدماتی برنامه نویسی" (البته معنیش این نیست که امتحان آسونیه ها!! معنیش اینه که امتحان های عملی دوره خیلی سخته :) )

اگر کسی تا حالا هیچی کد نزده، که به نظرم باید خیلی کار کنه این یه ماه باقی مونده رو. (خودم پارسال همچین وضعی داشتم و واقعا امتحان برام سخت بود و فقط به کمک نمره بالای م2 تونستم قبول بشم)


منابع خوبی که من میشناسم برای کار کردن هم ایناست:


برای برنامه نویسی به زبان C++ :

مقدماتی : کتاب " چگونه با C++ برنامه نویسیم؟" نوشته "دایتل و دایتل"

پیشرفته : سایت سی++


منبع سوالی :

1- 100 تا سوال اول سایت پراجکت اویلر خوبه (لازم نیست همه 100 تا رو بزنید ها!!!)

2- تک سوال های سال گذشته و احتمالا امسال این سایت


منبع امتحانی:

1- امتحان های عملی سال های گذشته وبلاگ امیرگوهرشادی

2- امتحان های عملی سال های گذشته و احتمالا امسال وبلاگ شاززز

3- تک سوال های سال گذشته و احتمالا امسال این سایت

4- امتحان های م3 سال های گذشته


خوب دیگه، اول سی++ یاد بگیرید اگه بلد نیستید. بعدش هم حسابی کد بزنید.


موفق باشید


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۴
SMA KH

نظرات  (۴۱)

rasti post jadid e komite dar mored azmoon testi emsal ra khoondid?
nazaretoon dar bare kaf avaz nashod aya?
:)
پاسخ:
سید محمد امین:

تنها چیزی که من متوجه شدم این بود که کسایی که بالای 60 زدن یه گپ کوچیک انداختن.

موفق باشید
سلام...
چلنجر نمیخواد امتحان عملی برگزار کنه؟ :ی
پاسخ:
سید محمد امین:
سلام

هنوز تصمیمی گرفته نشده. اگر سوال پیشنهادی دارید، میتوانید در به صورت نظر خصوصی برای ما بفرستید.

موفق باشید
شما پارسال معدلتون چند شد ؟؟ به دومی ها پیشنهادی ندارید که چه جوری امتحان ترم و م3 بخونن ؟؟؟ 
پاسخ:
سید محمد امین:

19/20
به نظر من بچسبند به المپیاد و م3 و اگه مطمئنن قبول نمیشن به تئوری و عملی هر دو! :)
برای ترم در یه حدی بخونید که:
1- از مدرسه نندازنتون بیرون
2- از خونه نندازنتون بیرون
3- خودتون، خودتون رو نندازید بیرون! :)
4- هیچ درسی هم طبیعتا نیفتید! :)
5- از المیپاد هم بیرونتون نندازند دیگه (یعنی حواستون به شرط نمره ریاضی برای ثبت نام سال بعد باشه، فکر کنم این نمره 15 است (با تشکر از حسین) ) 

ولی جدا از شوخی، به نظرم برای هر امتحان فقط روز قبل از امتحان بخونید، 
اگه درسی آسونه، فقط از بعد از ظهر روز قبل از امتحان بخونید.

البته این کم درس خوندن ها فقط به شرطی که حسابی المپ(حسین، تیکه ننداز!) بخونید، و کد بزنید!

موفق باشید!
یا علی
salam.
baraye kesai ke sevoman nazari nadarin!
albate bara ma ke farghi nadare
chon dg dinio ke darim mioftim:D
پاسخ:
بنیامین: اندر باب افتادن بگم درسته که نمره ای که تو کنکور تاثیر داره نمره کتبیه ولی نمره ای که باش قبول میشین نمره کل اون درسه. این جوری که ترم اولو ضریب دو می دن مستمر یک و دو هم ضریب یک می دن. ترم دومو که نهایی می دین ضریب شش بعد نمره اخرتون بالای 10 (احتمالن) بشه قبول می شید اون درسو. مثلن اگه ترم اول و مستمر هارو همرو بیست شده باشین نهایی رو 3.5 هم بشین قبول می شین. (البته اینا چیزاییه که من شنیدم) مثلن یکی از دوستای من پارسال با نمره 9 یه درسو قبول شد. یه قانون هم به اسم تک ماده است که در طول دوران تحصیلتون حق دارید یه بار استفاده کنید. این جوری که نمره کل یه درستون بین 7 تا 10 بشه اونو تک ماده می کنید که دیگه لازم نیست دوباره ازمون بدین شهریور. نکته اخر برای قبولی لازمه معدل کلتون بالای 12 بشه معدل بین 10 تا 12 قبول نیست. اینا حاصل تحقیقات پارسال من قبل نهایی بوده :)) می خوام بگم من خودم خیلی خفن تر از شما تو این حرفا بودم. :)

________________________________________
سلام
اندر باب برنزیدن (نقره و برنز نداره دیگه برای سومی ها :) ) : حسابی کد م3 بزن، نهایی ها هم بالا 19 بیار!
اندر باب طلاایدن : نهایی بالا 17 بیار، هر درس حداکثر یه روز، حتی الامکان کمتر، در حدی که م3 قبول بشی کد م3 بزن و تا جون داری کد دوروی (مناسب دوره) :)
موفق باشید
یا علی
یه چیز دیگه ای هم یادتون رفت به دوست دومیمون بگید : برای شرکت توی المپیاد شرط معدل هست برای ریاضی (فکر کنم 15 یا 17 دقیقشو برو ببین)
پاسخ:
ممنون!
ویرایش گردید!
:)
برای سوال های pe با چه سرعتی باید حل بشن ؟؟ برا ی من سوال ها ی 55 به بعد خیلی سختن به توری که هر روز حد اکثر 5 تاشون حل میشه این اکیه ؟؟؟
پاسخ:
بنیامین: خب یه روز ینی چن ساعت کد زدن؟ کلیت سوالای پروجکت اینه که سخت می شه ولی خب مثلن تو بازه 50 تا 60 یه سری خیلی سخت داره که تا صد اصن تکرار نمی شه. 
Project Euler Friend Key: 98516490319521_06ab50723e625717af08672d2f683f10
این کی فرند منه 125 تا سوال زدم پارسال. سوالای خوبی بودن :)
_______________________________________________
سید محمد امین:
والا من سوال های بزرگتر مساوی 40 رو فقط 4 تاش رو زدم (البته کدینگ م3 ام حتی سر امتحان هم خیلی ضعیف بود:) ):
67و 81و82و83
این 4 تا سوالای خوبیه، حتما بزنید!
موفق باشید
یا علی
mohamadamin jan.manam vaghti az sare emtehane dini oomadam biroon goftam hatman bala 18am ama vaghti javabaye soala ra dirooz didam motovajeh shodam ke kheili dar hagham lotf konan 17 misham.
moadel bala 19 aslan gheir momkene
پاسخ:
سلام

خوب دیگه، باید تلاشت رو زیادتر کنی،
البته دینی درس بده بود!
تو بعضی درس ها راحت تر میشه نمره آورد.

موفق باشید
یا علی
بابا برین جمعش کنین من فقط دارم دعا میکنم سوال آخر(مدیریت امورخانه) را نمره بدن من نیفتم پاس کنم...بعد شما...آخه چه وضعشه 2تاسوال تو امتحان بود که تو امتحانای قبلی خیلی اومده بود و همون سوالارو ورداشته بودن یکم تغییرداده بودن بعد کل جواب عوض شده بود...(نمونه: غیبت تا کی؟)
من همین دینی  یک نمره معدلمو کم میکنه...چه خبره آخه...یکی بالا 17 میشه یکیم 17 میشه بعد دپرسم شدین؟وللش...
دیروز یکی از بچه هامون میگفت از مشاور پرسیده بهش گفته سال ما معدل بالا 17 تاثیر مثبت...معدل 15 تا 17 تاثیر نداره و معدل زیر 15 تاثیر منفی داره تو کنکور...آقای جهان آرا و بنیامین میتونن اینو تحلیل کنن؟ یعنی خوبه دیگه اگه اینجوری باشه؟و این که در مورد صحتش اطلاعی ندارین؟...
پاسخ:
سید محمد امین:
من چک نکردم والا، ولی فکر نمی کنم از 17 کمتر بشم، شاید به قول آقا پارسا، اگه چک کنم کمتر بشم! - البته دپرس هم نشدم! :)

من جریان تاثیر روی کنکور رو کامل میدونم. تاثیر مستیقیمه.
یعنی ما برای هر درسمون یه تراز از امتحان نهایی می گیریم
بعد این تراز ها با ضرایبشون با هم میانگین گرفته میشند
بعد ضریب کل این تراز میشه 25%

تو کنکور هم همینطوری تراز کل کنکور رو حساب می کنن
ضریب کل این تراز میشه 75%

با ضریبشان با هم جمع می کنند. این میشه تراز کل و اصلی

یعنی دقیقا الان داریم سر 25% کنکورمون امتحان میدیم
بعد تراز ها هم به شکل خطی زیاد نمیشه ها! نمایی و ایناست.
یعنی فاصله 15 تا 16 خیلی کمتر از فاصله 18 تا 19 هست.

احسان جان من فقط به شما پیشنهاد می کنم تلاشت رو برای گرفتن طلا زیاد کنی! همین!

موفق باشید
یا علی
به حسین : البته به جز المپیادی ها...D:
به محمدامین : منم اینو شنیده بودم ولی چون اونی که گفت خیلی مطمئن بود به حرفش گفتم شاید اینجوریا باشه...یعنی من 20 درصد کنکوردینیم همین الان پرید؟؟
خوب اینجوری که بد میشه اگه یه مدال المپیاد بخواد برا درس دینی و عربی و ادبیات بپره...همین؟
پاسخ:
سید محمد امین:
نه عزیز منطقی فکر کن
اولا شما باید برای طلا تلاش کنی، خودت هم قبول داری که ان شاء الله همین الان میتونی رو برنز قطعی حساب کنی
ثانیا یه برنز رو تراز کل اثر داره، یعنی دینی رو عربی و ادبیاته رو که بد زدیم جبران می کنه بعد مثلا جبره رو که خوب زدیم بهترتر می کنه
ثالثا فکر می کنم تاثیر مدال روی تراز کل آخر باشه، یعنی در عمل 20% تراز معدلت رو هم میبره بالا.
ببین من فکر می کنم تو الان از همه کنکوریایی که دینیشون رو 20 میشن هم جلوتری. حتی اگه این سیر نمره کم آوردن ادامه پیدا کنه!
بجای این حرف ها و دغدغه(یا دقدغه یا دغدقه) های الکی بیش تر کد بزن!

یا علی 
salam.
in chiz akharie ke dar morede tasir medal bar nahayie ra motmaeni?
age intor bashe ke kheili kheili kheili alie.
پاسخ:
سلام
نه مطمئن نیستم!
kollan dar mored in joor chiza bayad az koja search konim va ya az ki beporsim?
پاسخ:
این یکی رو هیچ جا ندیدم، ولی اون بحث نحوه تاثیر معدل رو مشاور پیش ها توی یه جلسه برای سومی های مدرسه امون کامل توضیح داد!
والا من تا حالا از هرکی پرسیدم گفته که اول تراز کنکورو حساب میکنن بعد تراز 10000 رو میبرن رو 12000 و هر دانشگاهی هم یک سری ظرفیت برا المپیادی ها داره که به ترتیب از بالا پرمیشن ومیان پایین...البته این رقابت بیشتر مربوط به شریفه...
مگه به جز این چیز دیگه ای هست؟سال بالایا که یه چیز شبیه اینو میگفتن...
پارسا اینو که احتمالا خودت میدونستی مگه عوض شده چیزی؟....
پاسخ:
خب دیگه!
ببین چیزایی که مربوط به تاثیر کنکور هست رو حدودا هیچ کسی با تجربه قبلی نمیدونه.
مثلا الان بحث سر اینه که آیا این 20% رو تراز کنکوره یا رو تراز کل
که من حدس میزنم تراز کل باشه!
من خودمم درست نفهمیدم و به نظرم همون تاثیر 25 درصد مستقیم منطقی تره...
ولی اون منظورش از تاثیر مثبت این بود که رتبه را بهتر کنه...ولی وقتی رتبه یکی را بهتر می کنه خب رو رتبه بقیه ام تاثیر میذاره...راویش کردگاری بود ازاون اگه میخوای بپرس!
پاسخ:
انگار دقت نکردی عزیز، قوانین سال ما حتی با پارسالی ها فرق داره-احتمالا مشاور شما درست اطلاع نداره!
ما تاثیر مستقیمیم اونا مثبت!
برای پارسالی ها نمره نهایی فقط در صورتی اثر داشت که ترازش از تراز کنکور بیشتر شه!
برای ما به هر حال 25% کنکوره!
یا علی

میلاد: 
در تصحیح حرف های دوستمون بگم که برای پارسال هم تاثیر نهایی مستقیم بود! (اینجا!)
کلا برای اینکه بهفمید قضیه از چه قراره این لینک رو بخونید:
http://www.ilam-sampad.blogfa.com/post/27
فقط قدیما اگر اضافه میکرد به تراز در نظر میگرفتنش الان کم هم کنه در نظر میگیرن!
یا علی!

۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۴۹ محمد مهدی جهان آرا
دوستان لطفا دیگه کامنت‌های غیرمرتبط و غیر مفید پست نکنید، وگرنه مجبور به حذف اونا میشیم! :)
پاسخ:
با اجازتون یه سری از نظر های غیر مفید، غیر فعال شدن!
:)
سلام.

م3 ها رو از  همشو از خودمون امتحان بگیریم ؟؟
الآن بگیریم یا بعد نهایی ؟
جایی هست که جواباش باشه (جوابای همه ی دوره هاش)
پاسخ:
سید محمد امین:
سلام
به نظرم بعد از نهایی ها!
الان امتحان های دیگه رو بدین مثل مال امیرگوهرشادی رو!
نمیدونم!
۰۳ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۰۱ حسین امیری
با سلام خدمت مدیر وبلاگ...خیلی خوشحال میشم با شما تبادل لینک کنم و اگه شما هم مایل بودید حتما خبر بدید..چون وبلاگ من تازه تاسیسه و نیاز به بازدید داره.ممنون
جوابای م3 رو بزارید دیگه :)
۰۷ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۱۵ علیرضا محمودی
:)
پاسخ:
:)
بنیامین با اجازه کی فرندتو کپی زدم :)

ولی یادت باشه دم اعلام نتایج بیای یه پست کنکوری بدی :)
این سوالای اس جی یو به درد م3 می خوره ؟؟؟
پاسخ:
جهان : سوالای SGU توی وبلاگ زیاد برای مرحله3 مناسب نیست به نظرم (در واقع منابع بهتر زیادن برای مرحله3)
بنیامین: اونو که خودم گزاشتم هرکی خواست استفاده کنه! :) خواهش می کنم.
دم اعلام نتایج؟ :)) :-امور فرهنگی !
لایک به امور فرهنگی :)))))))
پاسخ:
بنیامین: دقت کنی خیلی وقته پست علمی نداشتم :دی :-تحلیل قوای علمی!
۱۳ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۵۹ محسن عروجی
سلام.
می دونید نتایج کی میاد ؟
پاسخ:
جهان : اطلاع دقیق ندارم ولی احتمالن تا وسطای هفته‌ی آینده اومده دیگه.
سلام.یه سوالی در مورد کد فورسز داشتم.
اول اینکه هر سوالی که جوابش غلط باشه توی کانتست 50 تا کم میک نه یا فقط برای بار اول ؟

دوم اینکه چجوری میشه هک کرد کسیو توی کانتست ؟

ممنون :)

پاسخ:
بنیامین: هربار 50 تا کم می کنه. البته اگه تا آخر آزمون اکسپت نشی سوالو چیزی کم نمی کنه. برای هک کردن هم باید بری تو اون صفحه که لیست سوالا و اکسپتاتو نشون می ده بعد سوالو قفل می کنی ینی این که دیگه حق نداری دوباره سابمیتش کنی (ممکنه اشتباهی کرده باشی که پریتستارو رد کرده و حتا به زودی هک بشی ولی دیگه حق سابمیت دوباره شو نداری) بعد که قفل کردی می تونی بری کد ملتو ببینی بهش تست بدی رانگ بخورن هک بشن.
بنیامین یادت باشه گفتی اگه قبول نشدم میایی پول خودکشیمو میدیا :)
پاسخ:
بنیامین: تو واقعن جرعت داری جلو من از خودکشی حرف بزنی؟! :-w
آره من ته بد شانسیم آخه
گفتم که بدشانسم . از یکی شنیدم که کف بالاتر از 50 هست ( یارو خودش مصححه ...)
سلام.آقای جهان آرا یک هفته بعـــــــــــــــــد
پاسخ:
:))
من تاکید کردم اطلاع دقیق ندارم. :)
سلام
یکی از بچه هامون زنگ زده باشگاه گفتن شنبه یکشنبه نتایجو میدن 
الان احتمالا نتایج آماده ست ولی چرا میخوان دوباره بزارن دیر نتایجو بدن که برا اعتراض و م3 مشکل پیش بیاد؟
وقتی باشگاه میگه شنبه یکشنبه یعنی زودتر نباید منتظرش باشیم دیگه!
@ehsan
daghighan ki zang zad?
علی طلوعی
khob sayt komite natije haye ma ra fekr konam jome shab bezane
پاسخ:
:)
خب بنیامین دیگه وقتشه باید یه کار فرهنگی بکنی
پاسخ:
سید محمد امین : هنوز هیچ چیز معلوم نیست!
کف م3 حدودن چقد بوده معمولن؟
پاسخ:
سید محمد امین : سلام! متاسفانه من یادم نیست!
فردا نتایجو میدن یه ذره روحیه بدید دیگه 
:)
salam.
aghaye khodayi yadetoone be man goftin ghabool nemishi?
پاسخ:
سید محمد امین‌:‌
سلام!

خب اشتباه گفتم دیگه!
منم همش گفتم که نظر شخصیمه!

خدا رو شکر که حالا قبول شدی!
حالا نمره ات حدودا چند میشه به نظرت؟
65 testi.
tashrihi ham 110 nomre ra motmaen boodam vali nemidoonam chan tasha dadam.be nazare khodam ke bad naneveshte boodam.
too m3 behemoon nomrehamoona migan?
پاسخ:
سید محمد امین:‌
 یا قبلش یا بعدش بهمون می گن!
پارسال بعدش گفتن!

راستی فکر می کنم نمره ات رو اون دفعه درست به من نگفته بودی ها!‌ چون من بدترین کفی که حدس زده بودم بین ۵۵-۶۰ بود که نمره حداقل تو توی اون رنجه! احتمالا هم برای تستی خوبت،‌ گپ انداختی!‌:)

یا علی!
سلام
خود کمیته گفت که 5شنبه میتونین اعتراض کنین برا م2 و بعدش نمیتونین پس نمره های م2 رو اعلام میکنن قبلش...
پاسخ:
:)
salam.
sale pish kafe ghabooli barayande m2 o 3 chan boode?
سلام
انگار میگفتن 52 یا 53 بوده ...
پاسخ:
م3؟
نه نمره آخر که میانگین م2 وم3 هست
پاسخ:
ممنون! :)
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۲۷ مهدی امیری
سلام؛ متشکر
هر دوتا لینک اول به پیغام "پیدا نشدببخشید ، شما به‎دنبال چیزی هستید که اینجا وجود ندارد." منتهی می شن :(

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی