Challenger

المپیاد کامپیوتر , الگوریتم , برنامه نویسی , ترکیبیات , گراف , ....

Challenger

المپیاد کامپیوتر , الگوریتم , برنامه نویسی , ترکیبیات , گراف , ....

Challenger
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

کنکورنامه!

شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۱۵ ق.ظ

سلام. :) این پست بیشتر به درخواست کامنتای قبلی زده شده :) این نیست که هرچی بشه من بیام یه چیزی بگم :)) اعلام نتایج اون جوری که بوش میاد خیلی نزدیکه. اول از همه تبریک می گم به اونایی که قبول شدن :) این پست منو می تونن به عنوان حرفای یه دوست بخونن :) اونایی هم که قبول نشدن هم به عنوان حرفای یه دوست و هم یه آدمی که دیگه شرایطشون با پارسال من یکیه. :) نمی دونم ربطی به حالتون داره یا نه. من اینارو خیلی دودل بودم این جا بزارم یا نه که یکی از دوستام خیلی خوشش اومد. می زارم و اسمشم گزاشتم  "کنکورنامه" :)


به نام خدا

کنکورنامه:

داستان از جایی شروع می شود که بعضی ها می پندارند المپیاد راهی بسیار ساده تر از کنکور برای رسیدن به هدفی به اسم "دانشگاه" است. (البته این که دانشگاه اصلن هدف است یا نه کاری نداریم!) چرا راه دور برویم؟ خود من اواخر سال اول دبیرستان ... یا مثلن ناظم دوست داشتنی ام که مثل یک برادر بزرگتر در سال کنکور دلگرمم کرد. او هنوز هم فکر می کند که کنکور چون از 28 کتاب طرح می شود بسیار دشوارتر از المپیادی است که اگر بخواهیم در کتاب خلاصه اش کنیم شاید به 5 کتاب هم نرسیم! غافل ازین که من فکر می کنم اصلن المپیاد را نمی توان این گونه بیان کرد؛ وگرنه نامش المپیاد نبود. المپیاد مرز درستی ندارد و همین یک عامل جذابیتش است. در ضمن کنکوری که صرفن یک مسیر به نظر پرپیچ و خمی است که کمتر علاقه به آن وجود دارد کجا و المپیادی که ورود به عرصه اش نیازمند یه علاقه ای بزرگ است کجا؟ المپیادی که حتا اگر هدف نباشد مسیری بسیار دلنشین است.


طبیعت ما انسان ها است که تنوع طلب باشیم و عاشق تجربه های جدید. اگر ده سال المپیاد بخوانید شاید بلاخره خسته شوید ... خود المپیاد هم ممکن است هرچقدر در راستای علایق شما باشد، باز هم حصاری است که علایق شما را محدود می کند. از یک انسان بعید است که علایق دیگری نداشته باشد! افسوس گذشته را خوردن در این عمر کوتاه چندساله به قدری مسخره است که خوردن سوپ آبکی با چنگال! کاری که من سعی کردم بکنم کنار آمدن سریع با تموم شدن المپیاد بود و الان که به آن نگاه می کنم، تصمیم بزرگ و خوبی بوده است.


و اما کنکور ...

چیزی که من اسم آن را نیز یک تجربه می گزارم! بله ... "تجربه"!

قبل از ادامه خواندن این حرفا بهتر است سری به اینجا  بزنید و نگاهی به تبلیغات فراوانش بیاندازید ... به راحتی در صفحه اول بیش از 20 تبلیغ با مضامین عجیب به چشمتان خواهدخورد.

جو بدی برای کنکور ساخته اند که اگر با آرامش از آن ها صرف نظر کنید، یک سال شاید حتا جالب را می گذرانید! سالی پر از خاطره ... خصوصن اگر دوستانی خوب داشته باشید که در کنارشان این سال را بگذرانید. این هم که پیاپی تلقین کنید تنفر عظیمی دارید یا برای درسی آفریده نشده اید، فقط کام خود را تلخ نموده اید! خوش باشید و کنار بیایید و لذت ببرید ... این نیز بگذرد! :)

 

چند روزی مانده به پایان جدیدترین تجربه ام و آغاز تجربه ی بعدی ...(حتا خود تابستان بعد کنکور هم یه تجربه است) و باور دارم اندوه های ما زاده ی وابستگی ما به همین تجربه هاست و صد البته گذرا. پس لبخند بزنید و با لبخندی زیبا به سراغ تجربه بعدی زندگی تان روید! :) خواه کنکور باشد یا دوره یا هرچیز دیگری ...



پ.ن1: گفته باشم که شاید به جو الانتون ربطی نداشته باشه ولی این حرفا رو دوست داشتم به بقیه بزنم :)
پ.ن2: امیدوارم فکر نکنید من شعار می دم! این حرفا رو از ته دل زدم!
پ.ن3: اگه قبول نشدید تا 7 تیر دست کم کاملن استراحت کنید و هرکاری که دوست دارید غیر از المپیاد. کللی تفریح. روحیه تون باید آماده شروع کنکور بشه. لازم نکرده به کنکور فکر کنید تا اون موقع :) این حرف منو حتمن گوش بدید.
موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۴
بنیامین دلشاد

نظرات  (۴۷)

۲۴ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۱۰ ابوالفضل اسدی
احسنت!
به نظر من مشکل اکثر المپیادی‌ها از همین جمله بلند میشه که نوشتی:
"این هم که پیاپی تلقین کنید تنفر عظیمی دارید یا برای درسی آفریده نشده اید، فقط کام خود را تلخ نموده اید"
پاسخ:
بنیامین: :) مرسی که خوندی!
لایک به سوپ ابکی با چنگال:d
پاسخ:
بنیامین: کللی رو این مثال فک کردم! :))
دستت درد نکنه بالاخره به درخواست من رسیدگی کردی :)
قشنگ بود ممنون
پاسخ:
بنیامین: :) خواهش می کنم!
سلام
ببخشید میشه در مورد حالتی که یه نفر نهایی هاشو به معنای واقعی گند زده(چون نخونده!) و بعدا برا کنکور یا یه مدال برنز و نقره داره یا اصن م2 قبول نشده صحبت کنید
تو سال ما در این حالت برای رشته خوب(نرم افزار :ی) دانشگاه خوب(شریف :ی) :
1.در خواب بیند 2.خیلی خفن باید بخونه و دهنش سرویس میشه 3.سایر موارد...
ممنون...
پاسخ:
بنیامین: نه فضای این جا مناسب این حرفاس (تاهمین جاشم زیاده روی کردم و این که جهان چیزی نمی گه خیلیه!) نه وقت مناسبش الانه! اگه دوره هم نمیرید نباید الان اصلن به این چیزا فکر کنید! استراجت و تفریح ... تا 5-7 تیر!

جهان: من مخلصِ شما هم هستم :D
خوب واقعیتش من نمیتونم تا 7 تیر استراحت مطلق کنم .31 خرداد کلاس هامون برا پیش دانشگاهی شروع میشه!
عجب تبلیغ هایی داشت سایته.393 نفر رازی را فهمیده اند که شما نمیدانید و فقط 593 نفر دیگر این راز را می فهمیند!30 درصد به درصد های شما اضافه میکنیم!ایا در کنکور گند زده اید؟ ما کیمیاگریم گندتان را به طلا تبدیل میکنیم!ورود تراز زیر 8000 ممنوع!
خدا عاقبت مارو بخیر کنه.ما هم یه مشاور داریم از همین الان هول انداخته تو تابستون باید روزای تعطیل 10 ساعت و روزای مدرسه 6 ساعت بجز مدرسه بخونین بعدشم گفت اینا حداقله!

پاسخ:
بنیامین: نظر مدرسه تون محترمه و مشاورتون! ولی نظر من این نیست! 31 خرداد یک هفته زودتره و اون دوره دو هفته ای واقعن نیازه! تازه بعدشم عمرن بشه روزی ده ساعت و شش ساعت و اینا خوند :) ینی برای یه خرخون واقعی می شه :) ولی برای ادم عادی نه! وقت این کارا سه ماه اخر کنکوره! قبلش باید خیلی ملایم تر رفتار کرد :)

من  برای نرم افزار شریف می دونم چی باید بشی : باید زیر 150 بشی (توی منطقه دو)منطقه یکو نمی دونم 

ولی چه تبلیغاتیه ! آدم خوف می کنه . یعنی همه ی کشور اینقدر شاخ هستن ؟!

خدا رو شکر توی المپیاد از این خبرا نبود (حداقل توی شهر ما!)
پاسخ:
بنیامین: :) تو کنکورم واسه شماها نخواهد بود! :) خواستم نشونتون بدم که چجوری می تونه باشه!
سلام . من یه سوال داشتم : توی توابع بازگشتی بعضی وقتا از یه حد دیگه جلوتر نمیره ! یعنی اگه شمارنده هم بزاری بدون این که برنامه به شرط خاتمه برسه تموم میشه . میشه راهنمایی کنید ؟
پاسخ:
جهان‌آرا: احتمالا این به دلیل پر شدن حافظه‌ی Stack ه، باید مقدار بشتری به حافظه‎‌ی Stack اختصاص بدید یا اینکه کد رو غیر بازگشتی پیاده سازی کنید.
برای تغییر سایز Stack میتونید توی کامپایلر gcc یا MinGW موقع کامپایل از tag زیر استفاده کنید :
gcc -Wl,--stack,4194304 program.c
4194304، مقدار حافظه مورد نظر شما به بایته، اینجا میشه 4Mbyte.

برای اطلاعات بیشتر در مورد حافظه‌ی Stack و انواع دیگه‌ی حافظه میتونید لینک زیر رو ببینید :
http://www.learncpp.com/cpp-tutorial/79-the-stack-and-the-heap
سلام
حداقل یه کم کامل تر توضیح بده...ارور میده نمیده؟...اگه ارور میده چه نوع اروری؟
بعدشم امکان داره مربوط به چیزای دیگه ای هم باشه مثلا یه شرایطی پیش بیاد اون موقع برای اولین بار که گند بزنه به کدت...(کلا کامل تر اگه توضیح بدی بهتره...)
آقای جهان آرا چجوری این دستورو باید وارد کنم ؟ همینطوری کپی کردم و چه با سیمیکالون چه بدون سیمی کالون ارور میده
پاسخ:
دقت کنید، این دستور رو باید موقع کامپایل استفاده کنید. (البته اگه از Dev یا موارد مشابه استفاده نمی‌کنید)
سلام.شما می دونید کف چند بوده ؟؟
من خیلی مطمئن بودم که بالای 45 یا 50 بشم ولی الآن مطمئنم که خیلی کمتر شدم . برای همین می خوام اعتراض کنم . اگه حضوری برم تاثیرش بیشتره ؟
پاسخ:
سید محمد امین:
سلام!
 
فکر می کنم آقای امیر گوهرشادی از همه تجربه شون تو این یه موضوع بیشتره! (بنا بر گفته خودشون)
من نظری ندارم!
لایک به نظر بالا!
لطفا اگه در مورد کف ایده ای دارین بگید... ببینیم به اعتراض امیدوار باشیم یا نه!
پاسخ:
سید محمد امین:
سلام
اعتراض رو که حتما بزنید ولی من در مورد کف هیچی نمیدونم!
اگه دیدیم تو بیش از دو تا سوال نمره ای که بهمون دادن کمتره از انتظاراتمون، کدوم سوالا انتخاب بهتریه برای اعتراض زدن؟!
یا شاید هم اصلا فرقی نمی کنه؟!
پاسخ:
سید محمد امین:
من فکر می کنم هر کسی بر اساس چیزی که نوشته بهتر میتونه تصمیم بگیره که کدوم سوال رو امکان بیشتری داره بهش نمره اضافه بدن!
این همه المپیاد کامپیوتر خوندیم باید بتونیم یه ایده هم تو دنیای واقعی بزنیم دیگه، نه؟؟
بنیامین :: اصبحت امیرا و امصیت اسیرا! 
پاسخ:
بنیامین: بی خیال ...
@ghabol shode ha
tabrik. omidvaram m3 va ishallah dore khosh begzare va hesabi keif konin va bedesham behtarin natayej ro begirin
@ghabol nashode ha
esterahat konin va bedonin vaghti khode konkor ham befahme ye olympiadi dare miad khodesh ja mizane. pas ba aramesh jolo berin va roye konkor ro kam konin :D

khosh bashin
پاسخ:
سید محمد امین:
سلام!
ما آخرش شما را نشناختیم! پارسال هم بودید! ولی نشناختیمتون!
شما هم خوش باشین!
یا علی

بنیامین: دوست منه :))

سید محمد امین:‌ دوستِ دوست = دوست!‌:)
سلام به همیگی...
بنیامین پستت عالللییییی بود ;) در حدی که حیفم اومد هیچی و جا پای پای بزرگان نذارم D:
اونایی که قبول شدن شدیدن بهشون تبریک می گم و کسایی خیلی بهتر از من هستن که راهنمایشون بکنن,حرف من با بچه هایی هست که قبول نشدن به خصوص دوستای خودم...
دل داری نمی خوام بهتون بدم ولی بدونید حداقل 3-1 سال از زندگی لذت بردید و این اصلا چیز کمی نیست ;) 1 سال دیگه هم وقت دارید که ار زندگی باز لذت ببرید و کنارش یکم درس بخونیدD: 
من خوذم وفتی قبول نشدم خیلی نارحت بودم ... به شما هم حق میدم ناراحت باشید ولی فقط 1-2 روز...اوایل فکر می کنید خیلی بقیه توی کنکور ازتون جلو ترن مخصوصا افراد مانند من که نمی دونن دروس پایه و عربی و اینا چیه :)) ولی مطمئن باشید با یکم کار کردن همه چیز رو به راه میشه :) تهش اگه کلییی الافی کنید و سر کنکور یک ساعت و نیم دستشوییتون رو نگه دارید میشید یکی مثل من که کامپیوتر بهشتی دارم می خونم و کلیییی راضیم یا میشید مثل خیلی از دوستان که شریف دارن درس می خونن ;)
تا می تونید این یک سال رو از دوستیهای دبیرستان لذت ببرید که دیگه این دوستا گیرتون نمیاد :)
تا می تونید از زندگی لذت ببرید م حسرت گذشته رو نخورید که خیلی چیزای بهتر در انتطارتونه ;)
پاسخ:
جهان: تاکیید میکنم ما کوچییک شماییم :-D
بنیامین: منم تاکید جهانو می کنم!
سلام
کسی بوده نمره ش بیش تر از 130 باشه و قبول نشه ؟
یکی از بچه های ما با 127.5 قبول نشده ...پس احتمالا کف از 130 بیش تر هست...
پاسخ:
سلام
آره! یه نمره 134 یا 135 داشتیم انگار!
@Mohammad Amin
man Sayed Soroush Hashemi hastam. age shoma ro ham doros shenakhte basham ham dige ro to HelliNet parsal didim. :D

khosh bashin
پاسخ:
سید محمد امین:
نه! ما تا حالا هم رو ندیدیم!
ولی تو کامنتای پارسال شما زیاد فعال بودید! من اون موقع اسمم "amin" بود! :)
یا علی!
نمرم 133.5 شد. تورو خدا بگید چی کنم برگمو بد صحیح کردن
پاسخ:
:|
عالی بود! و کمی تا قسمتی فک کنم حرفای دل خیلی از پارسالیایی که منم جزوشون بودم! :)
تایید می کنم که آدم بعد نتایج تا کنکور باید یکی 2 هفته استراحت به خودش بده! لازمه! و این که این سال به طرز عجیبی زود میگذره تا تموم میشه...
این سایته عالیه! من هر وقت حوصلم سر میره، میرم توش به تبلیغا میخندم :))
خیلی چیزا هستن که تو ی بازه ی زمانی خاص برامون مهمن! بازه ای که حتی ممکنه به طرز خنده داری کوتاه باشه! ولی تو همون بازه طوری بهشون وابسته میشیم انگار تا آخر عمر همه چیزمون بهشون وابسته س! ولی بعدا که به اون زمان فکر میکنیم متوجه میشیم چه قدر بی دلیل بهشون اجازه داده بودیم تمام زندگیمونو کنترل کنن! المپیاد یه چنین چیزی بود! واسه من حداقل!
سال کنکورم نمیشه گفت عالیه! ولی تجربه ی بدی نیس :-"
پاسخ:
بنیامین: :D خیلی هم صحیح!
سلام من فک کنم کف بین ۱۳۵ تا ۱۴۰ ه اما ۱۳۵ نیس 

پاسخ:
سلام! 
همون حدوداس احتمالا!
خبر ندارید کف ریاضی چند بوده؟
عجیب بود امسال هیچکی از شهر اصفهان قبول نشد!!!
پاسخ:
سید محمد امین:
من چیزی نمی دونم ولی یکی از عجیب اتفاقات زندگیم قبول نشدن آقای آرین تاجمیر بود! البته ایشون اصفهانی هستند!
۲۷ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۰۰ میلاد جعفری
المپیاده دیگه وقبول شدن و قبول نشدن.و جالب ترش این که خیلی خیلی مثال هست از افراد بسیار شایسته که قبول نشدن.حالا بریم سراغ مرحله 3!راستی امیدوارم هر کی میاد چلنجر قبول شه!
پاسخ:
:)
خب دیگه بنیامین یه هفته دیگه شما راحت میشین و یه هفته دیگه تازه بدبختی ما شروع میشه . ولی خودمم هنوز تعجب می کنم که اصلن ناراحت نشدم از قبول نشدنم . جای نگرانی که نداره :) ؟
پاسخ:
بنیامین: من یه وبلاگ شخصی دارم دیگه این حرفا مال اونجاست :) benyamindelshad.blog.ir
اسمشو بدبختی نزار :) جای نگرانی هم نداره .. جای خوشحالی داره!
@حسین
اصلا جای نگرانی نداره. من هم همین طوری بودم. از چند نفر دیگه هم شنیدم این جمله رو. برو خوش باش. :)

خوش باشی :)
هورااااا کنکور تموم شد :)) !!
پاسخ:
سید محمد امین:
تبریک! :)
تبریک!
پاسخ:
ینیامین: مرسی! :دی
واقعا خوشحالم که کنکور تمام شد به همه هم خدا قوت می گم بخصوص بچه هایی که پارسال در حال و هوای اعلام نتایج المپیاد بودن و بعد رفتن کمی استراحت و بعد کنکور

پاسخ:
بنیامین: ممنون! :)
من میخوام مامان بزرگ بازی در بیارم باز :))
قدر لحظه های المپیاد و کنکور و علافی بعد کنکور و ... بدونین...
به قول آقای دلشاد (:پی) اینا همش تجربس... واقعن تکرار نشدنیه :)
پاسخ:
بنیامین: مرسی مامان بزرگ :پی
سلام
ما تاحدی به چیزی که می خواستیم در کنکور رسیدیم و بعد دیدیم ما شاید رشته ها را خوب برای انتخاب رشته شناخته بودیم....ولی مثل اینکه خودمان را نشناخته بودیم و بعد خودمان روی دست خودمان(شاید هم نظام آموزشی و دانشگاه)باد کردیم
این وبلاگ برای متمرکز کردن اعتراض ها به تأثیر مستقیم امتحانات نهایی هست. اگه می تونین به بقیه هم خبر بدین. اینجا داره حق خیلی ها ضایع می شه
http://konkor1393.blog.ir/
۰۹ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۵۷ امیررضا پوراخوان
ایا این وبلاگ اوراق شده یا برای فروش به مزایده گذاشته خواهد شد؟
بابا جان وبلاگ را بروز کنید
پاسخ:
بنیامین: داریم سعی می کنیم یه فکرایی کنیم براش! مام تکلیف دانشگامون مشخص شه ببینیم چه کاره ایم ... :)
عمر سایت : 999 روز!!

پ.ن : چقدر خاک خورده اینجا . . .
پاسخ:
بنیامین: خیلی ...
کنکورت چطور شد ؟‌
کجا قبول شدی ؟

هی روزگار !
کنکور چقدر سخته !
اگه می دونستم اینطوریه از اول دبیرستان چار چنگولی می چسبیدم به المپیاد تا دهنم صاف نشده :)
پاسخ:
:) ...
ای بابا اینجا هم که خاک می خوره !
یادش بخیر پارسال میادیم اینجا سوالای آسونتونو حل می کردیم D:
الآن اصن نامصب کنکور امون نمیده D:
برای المپیاد اصن مارک دار کردن و جمع بندیو این شر و ورا نبود اما الآن جون آدمو به لب میارن این چیزا !
پاسخ:
بنیامین: آره ... منم خیلی دوست داشتم این جا زنده باشه ولی ...
شاید یه روزی هم شد ... خدا رو چه دیدی ...
هرچند اگرم نشد یاد اور خاطراتی از زندگیمونه (لااقل زندگی من )
این نیز بگذرد :) ...
وبلاگ خوبی دارین.
 به ما هم سر بزنین لطفا.مرسی

ای بابا کنکورم دادیم رفت
الآن وقت پایان ترماس :(
راستی شما ها هنوز زنده اید ؟
دیگه قصد فعالیت ندارید ؟
سلام آقا بنیامین عزیز لایک دارید ...
۲۹ آذر ۹۵ ، ۱۸:۱۳ AmirReza PoorAkhavan
ما را نیز بدین جرگه بیافزایید، باشد که جمعمان جمع شود.

شب‌ست و شاهد و شمع و شراب و شیرینی

غنیمت‌ست چنین شب که دوستان بینی

مرسی عالی بود
۲۴ شهریور ۹۷ ، ۰۸:۵۶ وب سایت انکوباتور
امان از دست کنکوووووور
۲۴ شهریور ۹۷ ، ۱۱:۰۸ دستگاه جوجه کشی
کنکور چه دردیه همه بهش مبتلا شدن!!
۲۵ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۲۹ وب سایت هیتر جت
nice
خیلی هم عالیی
زیبا بود

مرسی عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی