Challenger

المپیاد کامپیوتر , الگوریتم , برنامه نویسی , ترکیبیات , گراف , ....

Challenger

المپیاد کامپیوتر , الگوریتم , برنامه نویسی , ترکیبیات , گراف , ....

Challenger
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

پاسخ های "سومین آزمون تئوری آمادگی مرحله 2"

يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۱۰ ب.ظ

سلام


خب، دو روز دیگه امتحان مرحله دومه و من به همه توصیه می کنم که فردا رو توی یه خلأ فکری بگذرونید.

ایده های اصلی سوالات آزمون تئوری سوم رو توی فایل زیر آماده کرده ایم. امیدوارم مفید باشه.


دریافت


خواهشا حواستون باشه که:

اگر شما نمره بالایی از این آزمون نگرفتید،

بقیه هم نگرفته اند.

خلاصه اینکه این امتحان، یکم زیادی سخت بود.(نکته کنکوری: جمله قبل پارادوکس داشت :) )


امیدوارم در همه مرحله دوم های زندگیتون، فول مارک شین.

پ.ن - جهان : بعضی از پاسخ های محمد امین به نظر من اصلا منطقی نیست، لازم دیدم تاکید کنم :D.

پ.ن - سید محمد امین :  من تابع نظرات جهان و بنیامین ام! خدا جفتتون رو عمر بده! :)

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۷
SMA KH

نظرات  (۲۷)

بسیار متشکر. یه چند تا سوالم من داشتم.معمولا مرحله دو چجوریاس؟مثلا من کم سوال دیدم توشون که قضیه بلد بودن بخواد مثلا پارسال یدونه قضیه هم نداشت!پارسال ترتیب سختی سوالا هم خیلی عجیب بود.سوال آخر استقرای نه چندان سخت اما سوال 3 یه استقرای ایده دار در صورتی که ظاهرش بسیار گول زننده بود.خلاصه ایشالله هممون مرحله دو با نمره خوب قبول شیم. متشکر بابت سوالا. 
پاسخ:
سید محمد امین:
سلام
نه معمولا قضیه نمی خواد ولی خوب اگه یه چیزایی بلد باشی خوبه.
مثلا من پارسال سوال 4 رو با قضیه هال حل کردم. میدونم ایده های دیگه ای هم داشت ولی من همین یه ایده رو داشتم براش.
اگه اون موقع هال رو بلد نبودم، الان اینجا در خدمت شما نبودم.

در مورد ترتیب سوال ها چیزی نمیدونم ولی کلا باید اینجوری فکر کنی که همه سوالا در حدی اند که میتونی حلشون کنی.
ولی بازم نباید تو یه سوال بیش از حد گیر کنی. اگه حل نشد برو یه دور ریگه بزن و بعد برگرد.
یکی از دوستای من پارسال همه وقتش رو گذاشت رو سوال 3، خوب اون سوال هم که سخت در اومد -> قبول نشد.

ان شاء الله
:)
سوال اول با ناوردا روی محیط چراغ سیاها نمیشه. محیطشون حداکثر 16000 هست که بیش تر نمیشه هیچ وقت. ولی محیط مستطیل اصلی 16004 هست. 
پاسخ:
سید محمد امین:
فرض کن اول کار کل سطر اول و ستون اول به جز اشتراکشون خاموش باشه
محیط اولیه = 8004

مطمینید اشتباه نمیکنید؟گفته بیش از 2001 در 1999 که میشه بیش از3999999 خونه روشن و یعنی لااقل 4 میلیون خونه روشن پس حداکثر خاموش ها 4000 تا هستند که حداکثر 16000 تا محیط اولیه سیاهاس. هر خونه حداکثر 4 تا محیط میده و اگر اشتراک نداشته باشن میشه 16000 تا دیگه. ولی بیشتر نمیشه. 
پاسخ:
محیط نهایی برابر است با:
2 * (2000 + 2002)
= 8004

محیط اولی مثال من :
(1999 * 2 + 2) + (2001 * 2 + 2)
=
8004

ان شاء الله دارم درست می گم
توی مثال شما تعداد 4001 خونه سیاه داریم. نکنه این هم تو صورتش اشتباه شده و درست اینه که دقیقا 2001 در 1999 تا خونه روشن داریم؟
پاسخ:
نه!
1999 + 2001 خونه داریم
= 4000
شما سوال 4 پارسال رو راه حلتون با هال رو یه توضیحکی میدین؟
پاسخ:
سوال یادم نیست!
سایت کمیته هم بالا نمیاد.
سوال رو بگو تا اگه تونستم دوباره حلش کنم، برات بنویسم.
:)
درست میگید.
پاسخ:
:)
kaf chande?
پاسخ:
سید محمد امین:
اول سلام
دوم اینکه علم غیب که نداریم، حداقل من یکی ندارم، جهان و بینامین و وحید رو نمیدونم.
تا جایی که من با مردم حرف زدم و مردم توی شاززز نظر گذاشتن، بدون احتساب تستی (از 200 نمره تشریحی)
حدسم اینه که کف خیلی بالا باشه، 130 هست. خیلی بالا گفتم ها. خیلی!
مردم معمولا دور و ور 100 زدن. از 90 دیدم تا 120
البته اصفهانی ها خیلی خوب زدن که خوب چون امسال ظاهرا تئوری بچه های ما خیلی خوبه معیار کف نیستند و شاید سقف دستشون باشه.
ولی اگه بخواین صرفا حدس بزنم، 
سوال 1 و 2-الف و 3-الف بدیهی بودند 75 نمره
یه فردی که در حد قبولی باشه باید 3-ب رو هم زده باشه 110
فکر می کنم کسی که 110 رو نوشته دیگه اگه خوب نوشته باشه و حداقل 100 نمره اش رو بگیره امید خوبی برای قبولی داره
البته خوب معنیش 70% امید نیست ها!!
امید خوبی داره یعنی باید بشینه برای م3 و دوره بخونه.
فکر هم نمی کنم کف تشریحی زیر 90 باشه، دیگه حداقل 90.
موفق باشید
یادتون باشه من هیچ تجربه ای در کف تعیین کردن ندارم و صرفا حدس زدم.
یا علی
mamnon
albate bande ham esfahaniam serfan jahate etelae:)
پاسخ:
اااا
به به :)
شما هم با ما تو کلاس رزمندگان بودید؟!؟!؟!
والا پسر ها که خوب دادن!(طبیعتا نه همشون، یه سریشون) یکی از ریاضوی هامون هم حدود 170 تا می گیره.
از اونجایی که اساتید از شما دختر ها هم تعریف می کردن(قبل از امتحان)،
فکر می کنم کلا اصفهانی ها خیلی خوب دادن! اگه اشتباه می گم بگید

موفق باشید و باعث سرافرازی اصفهان باشید!!
یا علی
:)
http://rade-b.blogfa.com/post-2672.aspx
پاسخ:
بنیامین: من نمی دونم منظور نویسنده چی بوده ولی به نظرم اصلن خوب حرف نزده :-/ یه جوریی بوی فخرفروشی می ده! لطفن تحت تاثیر جوو قرار نگیرید! اگه نمره تون اونقدری بالاس که متمنید قبولید (مثلن 50 از 100) بدون این حواشی کارتون رو ادامه بدید! اگه هم رو مرزید حواستون یه کم به نهایی باشه :) با شب ازمون خوندن می شه معدل بالای 17 یا 18 اورد اگه قبلش حتا کتابارو باز نکرده باشین! ولی لج نکنین که همون شب آزمون هم نخونید! اگه هم عمرن احتمال قبولی نمی دین با یه لبخند به سمت نهایی و کنکور برید و به ادامه زندگی تون برسید :)
____________________________________________
سید محمد امین : ببین! حقیقت رو بخوای، آره یه سری خوب زدن!
یه سری خیلی خوب زدن. ولی این تعداد کمتر از 40 نفره فکر می کنم.
کف رو این افراد تعیین نمی کنن!
موفق باشید
یا علی
اقاى خدایى  شما خودتون چه کار کردید ؟ من ١ ،٢،٣ را نوشتم روز اول هم ٦٢٪ ،٢ ب را شک دارم ، میشه رااه ٢ ب را هم بگید , به نظرتون من قبول میشم ؟؟؟ممنون :)
پاسخ:
سیدم محمد امین: بنده 170 نمره نوشتم. تستی هم 60%.
ولی متاسفانه همین امروز فهمیدم که پایه استقرای 2-الف رو
به جای اثبات برای 9، برای 7 اثبات کردم. یعنی یه سوتی گنده!

یعنی عملا 150 تا نوشتم.
نمره کلم حدودا از 100 حدس میزنم بزرگتر مساوی 60 بشه
(با در نظر گرفتن اینکه ممکنه یه سری از نمرات رو به خاطر بد نوشتن ندن)

2ب رو هم حل نکردم، درست بلد نیستم!

اگه 2-ب رو بگیری، احتمال زیاد قبولی، حتی اگه یکم به خاطر بد نوشتن ازت کم کنن.
اگه نگیری، احتمال قبولی داری، ولی نه زیاد. افرادی که 110 تا نوشتن زیادن!

موفق باشید
یا علی
من برای سوال دو ب اینطوری نوشتم که اگه یه گراف برای وزنه ها و یال ها رو برای مقایسه بکشیم در حال بهینه گرافمون دور نداره پس جنگله . در ضمن توی هر مولفه میتونیم بفهمیم که راسها از یه نوع هستن یا نه به شرطی که اندازه ی مولفه ها بیشتر از دو باشه و بعدشم گفتم که فقط یه مولفه می تونه یک راسی باشه و فقط یه مولفه می تونه دو راسی باشه . تعداد یال ها رو جمع کردم شد 2n-1 
به نظرتون از این اثبات چقدر نمره می گیرم ؟
نگرانم از اینکه یه حالتیم هست که دو تا راس تنها بمونن و بقیه همش توی مولفه های سه تایی برن ولی چون سه 2n-3 رو عاد نمی کنه این حالت به نظر میاد ممکن نباشه !
ولی احساس می کنم شاید خوب توضیح ندادم یا یه جوب زدم
ولی حتما بگید چقدر از این نمره میگیرم
و از سوال آخر هم یه لمی رو نوشتم که ترتیب انجام حرکات تاثیری نداره و اینو ثابت کردم . از سوال آخر عایا نمره ای میگیرم اصن ؟

سوال 3 ب هم خیلی مفت بود که من اصن حواسم نبود ننوشتم !
تستیم هم 52

به نظرتون کف چند میاد حدودا ؟!
پاسخ:
سلام
چون خودم 2ب رو حل نکردم، احاطه ای روش ندارم اصلا!!
فقط چند تا نکته:
1- حالت "بهینه" باید تعریف و اثبات بشه.
2- 3 گاهی 2n-3 رو عاد می کنه.
3- منطق اثبات باید قوی باشه!
ولی حدس میزنم شکل کلی اثباتت درست باشه! ولی کامل درکش نمی کنم!

در مورد سوال 4: اگر من مصحح باشم، 0 میدم.
اثباتی که من داشتم که نیازی به همچین لمی نداشت.

من فکر می کنم کف بین 50 تا 60 هست.
دیگه دقیق ترش رو نمیدونم! ولی حدس میزنم به 60 نزدیک تر باشه تا به 50.

موفق باشید.
یا علی

با 130 از 300 قبول میشم ؟
پاسخ:
سلام
متاسفانه من فکر نمی کنم شما قبول شید!
موفق باشید
یا علی
من کلا 45 نمره تستی دارم و 110 نمره تشریحی. یعنی میشم 52 از 100؟احتمال قبولی دارم؟کلا حس میکنم خیلیا بهتر دادن. 
پاسخ:
سیدم محمد امین:
سلام
من اگه جای تو بودم:
اگه سومی بودم:
سعی می کردم نهایی های خوبی بدم
و در عین حال سعی می کردم برای م3 هم آماده شم.
ولی به نهایی ها بیشتر اهمیت میدادم.

اگه دومی بودم:
میشستم برای م3 همین سال و م2 و دوره سال آینده می خوندم.
سفت هم می خوندم تا اگه نرفتم دوره، از اونایی که میرن دوره عقب نمونم.

ولی کلا احتمال قبولیت رو من دور و وره 15% میبینم. البته این یه حدسه.

موفق باشید!
یا علی
منظور من از عاد کردن اینه که اگه 2 تا مولفه ی یه عضوی داشته باشیم بقیه نمی تونن سه عضوی باشن فقط (وهیچ دو عضوی دیای هم نمی تونه باشه وقتی دو تا یه عضوی هستن )
فقط این تیکشو بد توضیح دادم . میتونم روی بالای 20 نمره از سه نمره ی این سوال حساب کنم ؟
پاسخ:
سید محمد امین:
بازم متوجه نمیشم چرا لزوما عاد نمی کنه!
به هر حال اگه مطمئنی اثباتت درسته و فقط یه تیکه اش رو بد توضیح دادی، احتمال اینکه بالای 20 بگیری زیاده!
:)
سلام 
من سوال چهار رو درست اثبات کردیم و این لم رو ثابت کردم که ترتیب اهمیتی نداره !
البته فقط اول اثبات به این نیاز داشت!
در مورد سوال ۲ ب هم من از گراف و برهان خلف استفاده کردم طوری که گفتم اگه حداکثر 2n - 2 یال داشته باشیم پس حداقل n + 2 تا مولفه داریم همچنین ثابت میشه که ۳ تا مولفه هستن که کمتراز ۳ راس دارن پس نمی شه تشخیص داد که کدوما نیم گرمی ان (این کلیتش بود)
همچنین اون لینک هم درسته خب بچه های حلی قوی ان
پاسخ:
سلام
به هر حال نیازی بهش نداشت، یعنی به نظرم یه تیکه مهم سوال نبوده

ظاهرا اثباتت میتونه درست باشه

:)

موفق باشید
یا علی
salam.
be nazare man ke shoma darin ziadi kaf ra bala migind.
ba nazare man hatman az 50 kamtare.albate tajrobe shoma balatare vali khob man faghat nazaramo dadam.
be nazare man azmoon dar in hadi ke shoma migind asoon nabood.dar zemn testi ham sakht bood.vali khob man testi ra 65 va tashrihi ra 110 zadam.
پاسخ:
سلام

من صرفا دارم حدسم رو میگم، مطمئن نیستم

ببین نکته اینجاست که خیلی ها هستن که 110 تا تئوری نوشتن. تستی هم بالای 55 دادن
پس کف میاد بالای 55

دیروز داشتم با آقای محسن فردوسی نقره پارسال حرف میزدم.(البته معرف حضور شما که خیلی خوب هستن، برای بقیه دارم میگم)
ایشون هم همینو می گفتن
می گفتن که هر نمره ای رو که دیدی شلوغه، بدون کف از اون بالاتره.

به هر حال موفق باشید!
یا علی
neveshtan ke faghat mohem nist
mohem dorsot neveshtane
dar zemn shoma faghat ba kasayi ke khofan porsidin chand zadan
dar soorati ke tedade ina be 30 nafar nemirese.ke khob maloome ina kesayi nistan ke kaf ra taiin mikonan.
پاسخ:
:)
سلام
به نظر من به حرف محمد امین گوش نکنید خیلی داره خوف فکر میکنه 
من خودم میخواستم ازش کف بپرسم از 50 شروع کردم هی میگفت امکان داره بالا تر باشه آخرش مونده یود بگه کف بالا 65 است ! حتی میگفت امکان کمی داره کف از 60 بیشتر باشه! (روحیه خراب کنه.......!)

من خودم 2ب را اینجوری حل کردم که اگه به گراف 3n راسی تبدیل کنیم بعد از 2n-2 مرحله حداقل n+2 مولفه همبندی داریم و حداقل 3 مولفه با کمتر از 3 راس داریم...
اگه ماشین همش بگه طبیعیه فوقش به این نتیجه میرسیم که تو مولفه های بیش از 2 راس همشون یکند...
بعد 3تا مولفه با کمتر از 3 راسو درنظرمیگیریم 4حالت دارند تعداد راس ها:(1و1و1) و (1و1و2) و(1و2و2) و (2و2و2) بعد میگیم تو حر حالت امکان داره یه جوری این نیم گرمی ها باشن که نفهمه...(البته اینو میگیم که چجوری باشن تا نشه فهمید...)
درسته یا جوب زدم...؟
موفق باشید...
پاسخ:
سلام
شما داشتید بدترین حالت رو میپرسیدید : من هم یه درصد احتمال میدم کف بالای 60 باشه. ولی یه درصد!
سلام 
اه!
ببخشید من سه تا پست آخرو نخونده بودم آقای ali جواب مثل منو گفته بود ....
ببخشیییید.....
ولی خداییش نامردیه کف بالا 55 باشه...........

پاسخ:
سلام
شما نگران نباش! حتما قبولی! از شاخ ترین افرادی که میشناسم بهتر زدی!
چیزی که به نظرم کفو دچار مشکل میکنه اینه که این مصححا کلا دوست ندارن خیلی نمره بدن و به هر اشتباهی یا توضیح بد نمررو صاف میکنن. 
پاسخ:
سلام

این حرفت درسته
و من کف رو با این فرض تعیین کردم که مردم خوب نوشته باشن.
یعنی باید میزان نوشته تون رو با نمره کف بنده مقایسه کنید، بدون احتساب بد نوشتن.

موفق باشید
سلام
آقا میلاد شما فک کنم تقریبا 50 درصدبشین و چون اصن هیچ قطعیتی درمورد کف نیست از م3 غافل نشین که اگه کف پایین بود م3 تون خوب بدید و برین دوره :ی
نهایی را هم که خوب میدین ایشالا... منم خیلی استرس دارم ولی بیخودیه به جا فک کردن درمورد این چیزا بهتره م3 کار کنیم و...
موفق باشید...

پاسخ:
سلام

درسته!
ولی اگه کسی طلا میخواد، باید حواسش باشه زیاد تو م3 غرق نشه و کد دوره ای زیاد بزنه!
مگه ممکنه کف از 50 بیاد بالا ؟
اصن سابقه نداشته 

البته هر زیر مجموعه ای از اعداد طبیعی (ولو نامتناهی !) کوچکترین عضو داره :(
پاسخ:
بنیامین: منتظر باشید :) خیلی به زودی یه پست در این مورد می زاریم.

سید محمد امین : بنیامین متشکریم!
حسین، اگه مردم نسبتا خوب نوشته باشند، بله امکانش هست.
سلام
ممنون از پاسختون
تو کلاس های رزمندگان ریاضی بودم
بچه های شما ریاضی رو چطور دادند ؟
بازهم ممنون


پاسخ:
سلام

فقط آقای آرین تاجمیر رو میدونم که ظاهرا 3 تا و نصفی درست نوشته بود و آقای سامان هادیان می گفت که آرین قبول میشه.

موفق باشید
یا علی
سلام
آقای جهان آرا جوابایی که به نظرتون منطقی نیست رو اگه میشه بگین تا متوجه بشیم؟

در مورد پست قبل هم به جز آقای تاجمیر 2 تا دومی داریم که خوب نوشتن ولی در مورد جوب زدن یا نزدنشون اطلاعی ندارم...
@احسان
دومی هاتون چند تا نوشتن؟
سلام
دومی هامون میگفتن 3 تا کامل حل کردن و 2 و3 تا سوال دیگه هم تف انداختن که امیدواربودن از هرکدوم حداقل 1 نمره بگیرن...
البته احتمال جوب زدن یا کامل ننوشتن هست واینا...
پاسخ:
:)
۲۴ شهریور ۹۷ ، ۱۴:۵۱ دستگاه جوجه کشی ایران جوجه
کامنتارووو اهه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی